Ikäihmisten apuna ja tukena

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan vanhustyö tarjoaa apua ja tukea ikäihmisille. Vanhustyötä tekevät seurakunnan diakoniatyöntekijät sekä papit. Heidän avullaan myös ikäihmisillä on mahdollisuus seurakuntayhteyteen ja vuorovaikutukseen muiden ihmisten kanssa.

Videohartauksia

Ikäihmisille suunnattuja hartauksia voit käydä katsomassa Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan YouTube kanavalta. Soittolistalle Hoivakotihartaudet 2023 kootaan vuoden aikana tulevat selkokieliset Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan työntekijöiden tekemiä hartaudet.

Tulemme luoksesi

Työntekijöihin voi ottaa yhteyttä kaikenlaisista mieltä askarruttavista asioista. Voit pyytää diakoniatyöntekijää tulemaan kotiisi, hoivakotiin tai sopia henkilökohtaisen tapaamisen seurakunnan tiloihin. Häneltä voit pyytää myös esirukousta, rippiä tai ehtoollista.

Avoin ryhmätoiminta

Seurakunnan eläkeikäisten ryhmät ovat virkistäviä ja rakentavia yhdessäolon hetkiä. Ryhmien ohjelmat koostuvat vaihtuvista vierailijoista ja teemoista.  Tervetuloa mukaan!

Vanhusten hoivayksiköt

Vanhusten hoivayksiköissä asukkaiden hengellisen elämän tarpeista vastaavat pastori Sinikka Tuori ja diakoniatyöntekijä Seija Puusaari, jotka käyvät niissä myös pitämässä saannllisesti hartaushetkiä. Sairaalassa apuna ovat sairaalasielunhoitajat. Työntekijät ovat myös omaisia ja henkilökuntaa varten.

Hoivayksiköihin suunnattuja hartauksia, voit käydä katsomassa YouTubesta.

Lue lisää sairaalassa, vanhusten hoivayksiköissä ja Koivikko-kodissa tapahtuvasta toiminnasta.

13100  Hämeenlinna

Ajanvaraus ja asiointi:
maanantaisin, tiistaisin, torstaisin ja perjantaisin klo 9–12.
Toivomme yhteydenottoa puhelimitse tai sähköpostilla.

eläkeikäiset, vanhusten hoivayksiköt

Bierger Jaarlin katu 3 PL 65

asiakasvastaanotto, eläkeikäisten ryhmätoiminta, Vapaaehtoiskeskus Pysäkki

13100 Hämeenlinna