Pienpiireissä, raamattupiireissä ja rukouspiireissä keskustellaan ja opitaan Raamattua

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan pienpiireissä ja raamattupiireissä kokoonnutaan tutkimaan ja oppimaan Raamattua. Piireissä myös keskustellaan, rukoillaan ja lauletaan, mutta toimintaan voi osallistua vain kuunnellen.

Pienpiirien ja Raamattupiirien vetäjät ovat tehtävään sitoutuneita seurakuntalaisia tai seurakunnan työntekijöitä. Uusia pienryhmiä perustetaan tarpeen mukaan. Pienpiirejä ja raamattupiirejä kokoontuu myös yksityishenkilöiden kodeissa.

Pienryhmiä koskeviin tiedusteluihin vastaavat Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa pastori Mirja Lassila p. 040 804 910 ja pastori Sampo Kujala p. 040 804 9305.

Raamattupiirit

• Lintukodon raamattupiiri joka toinen maanantai klo 19–20.30  (parilliset viikot). Jukolan Lintukodon poikien kerhohuoneessa. Raamatun tutkistelua ja keskustelua sovitusta kohdasta luku kerrallaan. Kysy lisää Maritta Saarinen p. 050 325 1027.
  • Raamattupiiri Raamatun tutkimista yhdessä eri lähdeteosten avulla joka toinen tiistai parillisilla viikoilla Hämeenlinnan kirkon kappelissa klo 15–16.30. Lisätiedot Marjatta Toivonen p. 040 411 4014.
  • Raamattupiiri kerran kuukaudessa klo 18  Hämeenlinnan kirkon kappelissa. Kysy kokoontumisesta Leena ja Juha Peltonen p. 040 770 2827.
  • Raamattupiiri joka toinen maanantai parillisilla viikoilla klo 18 Poltinahon seurakuntatalon kahviossa. Kysy lisää Juhani ja Anne Hämäläinen p. 040 451 0615
  • Lattiakuvat raamattupiiri joka toinen tiistai parittomilla viikoilla klo 18 Poltinahon seurakuntatalolla. Piirissä rakennetaan Raamatun kertomuksiin liitteyn ryhmässä kuvia kankaisa ja koristemateriaaleista. Mukaan voit tulla silloin kun sinulle sopii. Vetäjänä pastori Taru Savelius.
  • Bible Journaling raamatupiiri kokoontuu Reskan kulmassa parittomien viikkojen torstaisin klo 17.30  Bible Journaling on toisenlainen tapa paneutua Raamattuun. Se on rukousta ja raamattumietiskelyä, jossa muistiinpanot tehdään värillisenä suoraan Raamatun sivuille tai muistikirjaan. Raamatun tekstejä voi työstää itselle sopivalla tavalla, kuvittaa tekstiä, nostaa esiin avainsanoja tai vaikka tekemällä kirjanmerkin. Omaan hengelliseen elämään voi löytää uuden ilon, kun yhdistää rukoilemiseen muistikirjan värittämisen. Raamatun teksteihin ja jakeisiin tulee aivan uutta syvyyttä ja todentuntua, kun niitä kirjoittaa omin käsin.
    Lisätiedot Marja Vainikka 0408049314 tai marja.vainikka@evl.fi

Pienpiirit kodeissa

• Kylväjän lähetys- ja raamattupiiri (Evankelinen lähetysyhdistys Kylväjä), joka kuukauden neljäs sunnuntai klo 14, Vuonna 2022 Kylväjä-piiri kokoontuu Maarit Somervuori, Taimistontie 4. Luemme raamattua ja keskustelemme siitä. Rukoilemme Kylväjän eri lähetyskenttien (lähettien ja heidän toimenkuvansa) puolesta. Tiedustelut Maarit Somervuori p. 040 757 9902. Kylväjän toimintaan voi tutustua osoitteessa Kylvajat.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.
  • Anne ja Juhani Hämäläisen raamattupiiri​​​​​​ (Rakuunakatu 3 C 37, tarkista paikka alta)
    • Juhani ja Anne Hämäläinen p. 040 451 0615
  • Naisten raamattupiiri "Yhdessä eteenpäin", sanan ja rukouksen piiri naisille joka toinen torstai klo 18, parittomat viikot Kirsi Muroma p. 050 355 4127.
  • Rinkelinkadun Raamattupiiri parittomat viikot yhdessäoloa Raamatun sanan äärellä, maanantaisin klo 18, parittomat viikot Rinkelinkatu 49, kerhohuone. Pekka Mäkinen p. 040 523 7329.

Rukouspiirit ja rukoushetket

Rukouspiireissä keskustellaan ja rukoillaan rohkaisevassa ja avoimessa ilmapiirissä. Piirissä keskeistä on toisien kohtaaminen ja yhteinen rukous. Luottamuksellisessa piirissä voi jakaa omia mielen päällä olevia asioita. Rukousaiheet nousevat lähiympäristöstä, kotiseurakunnasta, omista kokemuksista tai globaaleista, koko maailmaa koskevista asioista.

• Rukoushetket keskiviikkoisin klo 9, Hämeenlinnan kirkon kappelissa, Juhani Hämäläinen p. 040 451 0615.
  • Rukouspiiri keskiviikkoisin klo 7,  Sara Kaloinen p. 044 975 9333.
  • Rukouspiiri lauantaisin Lintukodossa, lisätiedot rahkilapekka@gmail.com

Raamattu tutuksi – eväitä itsenäiseen Raamatun lukuun