Toimintaa ja tapahtumia vammaisille perheineen

Kehitysvammaisille pidetään selkomessuja, juhlia, retkiä ja leirejä. Kehitysvammaistyön diakoniatyöntekijä Henna Helminen vierailee pitämässä hartauksia ja tapaamassa ihmisiä asumisyksiköissä ja päivätoiminnassa. Ota yhteyttä, jos toivot tapaamista tai hartautta.

Kehitysvammaistyön pappi Pauliina Hatakka työskentelee eteläisen Hämeen alueella ja vastaa erityisesti erityisrippikouluista. Ota yhteyttä Pauliinaan, p. 044 719 1522, pauliina.hatakka@evl.fi.

Viittomakielinen työ Hämeenlinnassa

Helsingin piirin kuurojen pappi Janne Rissanen pitää vuosittain muutamia viittomakielisiä messuja Hämeenlinnassa. Hänen kanssaan on mahdollista sopia myös keskustelusta tai sielunhoidosta. Ota yhteyttä Janne Rissaseen, p. 050 371 1314, janne.rissanen@evl.fi.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta järjestää viittomakielisille lisäksi leiripäiviä ja muita tilaisuuksia. Tapahtumista tiedotetaan Hämeenlinnan Kaupunkiuutisissa sivulla 2 sekä Facebookin Viittova seurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä -ryhmässä.

Erityisrippikoulu

Vuonna 2024 järjestetään kehitysvammaisille nuorille suunnattu erityisrippikoulu Riihimäellä.

Rippikoulun yhteyshenkilö on diakoniatyöntekijä Tiina Heiskanen. Rippikouluun ilmoittaudutaan 31.10.2023 mennessä.

Tarkemmat tiedot ja ilmoittautumislomakkeen löydät täältä

Tulkki viittoo messua Raamattu sylissään. Hämeenlinna-Vanajan seurakunta.

diakoniatyöntekijä
Birger Jaarlin katu 3, PL 65