Kuoroja ja musiikkitoimintaa lapsille, nuorille ja aikuisille

Päästä musiikin ilo valloilleen! Musiikki on vahvasti osa kristillistä elämää. Musiikilla ylistämme, iloitsemme ja kiitämme, mutta myös ilmaisemme surua, ikävää ja kaipausta.

Kuorotoimintaa kaikenikäisille

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa on aktiivisia kuoroja kaikenikäisille ja -tasoisille laulajille. Kuoroharrastus tarjoaa osallistujilleen elämyksiä, naurua ja musiikista innostunutta seuraa. Saat myös ohjausta musiikillisten taitojen ja äänenkäytön kehittämiseen. Kuoroihin ovat tervetulleita niin uudet kuin vanhat laulajat. Tutustu lasten ja nuorten kuoroihin sekä nuorten aikuisten ja aikuisten kuoroihin.

Musamessuja ja bänditoimintaa nuorille

Nuorille on tarjolla musiikkipitoinen musamessu sekä bänditoimintaa, jossa bändit voivat varata treeniaikaa Poltinahon seurakuntatalolta ja äänittää omaa tuotantoa.

Musiikkituokioita perheille

Musiikkituokioissa perheet laulavat ja soittavat yhdessä.

Musiikki messuissa

Musiikista voimme nauttia laulaen tai kuunnellen, yksin ja yhdessä. Yhteinen laulu on tärkeä osa seurakunnan yhteisöllisyyttä. Virret elävät mukanamme erilaisissa elämän vaiheissa. Laulaminen voi myös olla rukousta, puhetta Jumalan kanssa. On sanottu, että laulava rukoilee kahdesti.

Yhteisiin lauluihin voit liittyä messuissa ja hartauksissa. Seurakunnan kuorot osallistuvat jumalanpalveluksiin pitkin vuotta. Valomessun bändissä pääset soittamaan ja treenaamaan hyvällä porukalla messussa soitettavia biisejä. Bändi-tiimissä on mahdollisuus myös rakentaa äänentoistoa tai vastata miksauksesta.

Runsas konserttitarjonta

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta tarjoaa laadukkaita konsertteja musiikinystäville. Tutustu ajankohtaiseen konserttitarjontaan tapahtumakalenterin kautta.