Diakoniatyöntekijät ovat apunasi

Käänny diakoniatyöntekijöidemme puoleen, kun tarvitset tukea ja apua elämän kriiseissä.
Selvitämme tilannetta yhdessä, keskustellen ja kuunnellen. Ohjaamme sinut tarvittaessa eteenpäin tai teemme yhteistyötä viranomaisten ja muiden auttamistahojen kanssa.

Diakonia tarjoaa:

• henkistä ja hengellistä tukea elämän solmukohtiin ja kriiseihin, kuten yksinäisyyteen, suruun, sairauteen ja ihmissuhteisiin
  • taloudellista apua, tukea ja neuvontaa
  • ruoka-apua

Keskustelut ovat luottamuksellisia, maksuttomia ja avoimia kaikille Hämeenlinnan kantakaupungin, Kalvolan tai Rengon alueella asuville.
Diakoniatyöntekijät ovat vaitiolovelvollisia kirkollisen koulutuksen saaneita sosiaalialan tai terveydenhuollon ammattilaisia.

Diakoniatyön ajanvaraus ja neuvonta

Diakoniakeskus Birger Jaarlin katu 3, Hämeenlinna
Ajanvaraus ma, ti, to ja pe klo 9–12. p. 040 804 9350. Toivomme yhteydenottoa puhelimitse. Ajanvarauksen ulkopuolella voi jättää vastaajaan soittopyynnön.
Sähköposti:  diakonia.hameenlinna@evl.fi. Sähköposteihin ja soittopyyntöihin vastaamme mahdollisimman pian, mutta emme välttämättä saman päivän aikana.

Renko Rengon seurakuntatalo, Hinkaloistentie 1, Renko Diakoniatyöntekijä on tavattavissa seurakuntatalolla joka toinen torstai parillisilla viikoilla klo 9.00-10.30, 11.1.2024 alkaen p. 040 8049376/Lauri Nurmi. Työntekijälle ei ole ajanvarausta.

Kalvola/Iittala Kalvolan seurakuntatalo, Hallintotie 3, Iittala​​​​
Ajanvaraus diakoniatyöntekijän vastaanotolle maanantaisin klo 10–12, p. 040 804 9482/ Elisa Peltonen.

Kotikäyntejä koteihin ja hoivakoteihin

Voit pyytää diakoniatyöntekijää tulemaan kotiisi tai hoivakotiin. Häneltä voit pyytää myös esirukousta tai rippiä. Kriisi- ja talousvastaanotto on diakoniakeskuksessa ajanvarauksella.

Vierailemme Hämeenlinnan seudun hoivakodeissa ja vietämme hartauksia.

Kysy lisää

Varaa keskusteluaika tai jätä soittopyyntö.

Olemme sinua varten: diakoniakeskuksen yhteystiedot.

Tutustu muihin diakoniatyön palveluihin

Köysi on sydämenmuotoinen. Hämeenlinna-Vanajan seurakunta.