Kirjepyhis on maksuton kirjepyhäkoulu lapsille

Kirjepyhis on lasten kirjepyhäkoulu, joka postitetaan kotiin kuusi kertaa vuodessa. Kirjepyhiksiä on kaksi; Pienten kirjepyhis on tarkoitettu 4–7-vuotiaille ja koululaisten kirjepyhis 8–10-vuotiaille lapsille perheineen Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan alueella. Kirjepyhis tukee kodin kristillistä kasvatusta ja perheen mukavaa yhdessä tekemistä.

Jokaisessa kirjeessä seikkailee hauska pyhiskaveri Onni-karhu, joka on alunperin jo nyt eläkkeellä olevan lastenohjaaja Sinikka Koljosen piirtämä.

Kirjepyhikseen ilmoittautuneet lapset saavat lahjaksi oman Lasten Raamatun, joka noudetaan palvelutoimistosta. Auki arkisin klo 9-12 & 13-15, osoite Raatihuoneenkatu 19. Samaan perheeseen voi tulla kuitenkin vain yksi Raamattu. Lapsen Raamattu sisältää kertomuksia sekä Vanhasta että Uudesta testamentista lapsentajuisesti kirjoitettuna.

Ensimmäisen kirjeen mukana lapsi saa myös oman pyhistaulun, johon voi kiinnittää kirjeen mukana tulevia tarroja. Kirjeissä kerrotaan lisäksi seurakunnan tulevista tapahtumista lapsiperheille.

Lähtekää mukaan yhteiselle seikkailulle Raamatun jännittävään maailmaan!

Kirjepyhiksessä tutkitaan Lasten Raamattua ja tehdään tehtäviä

Kirjepyhikset voivat sisältää muun muassa:

• leikki-ideoita
  • piirustus- ja väritystehtäviä
  • helppoja arvailutehtäviä
  • askarteluvinkkejä
  • yhteisiä pohdinnan aiheita perheelle liittyen johonkin Lasten Raamatun kertomukseen
  • tarra pyhistauluun.

Ilmoittautuminen Kirjepyhikseen

Kirjepyhikseen voi ilmoittautua milloin tahansa.

Pienten Kirjepyhikseen ilmoittaudutaan tästä aukeavalla ilmoittautumislomakkeella!

Koululaisten Kirjepyhikseen ilmoittaudutaan tästä aukeavalla ilmoittautumislomakkeella!

tai sähköpostilla osoitteeseen kirjepyhis.hml@evl.fi. Ilmoittautuessanne sähköpostilla, kerrottehan seuraavat tiedot:

• lapsen koko nimi
  • syntymävuosi
  • osoite
  • huoltajan nimi, osoite sekä sähköpostiosoite.

Jos perheessä on useampi lapsi, voi vanhempi tilata jokaiselle lapselle oman kirjeen.

Ilmoittautuneille lähetetään ohjeet Lasten Raamatun noudosta.

Kirjepyhiksen osoitteenmuutokset

Mikäli osoitteenne muuttuu, muistattehan ilmoittaa uuden osoitteen sähköpostilla osoitteeseen kirjepyhis.hml@evl.fi.

Kirjepyhiksen tilauksen peruuttaminen

Kirjepyhiksen tilauksen voi lopettaa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kirjepyhis.hml@evl.fi.

Lisätiedot ja palaute

Jäikö jokin askarruttamaan? Haluatko antaa palautetta kirjepyhiksestä? Onko mielessäsi kehitysideoita kirjeestä? Ota yhteyttä lastenohjaaja Hanna-Leena Henrikssoniin, p. 040 804 9393 tai kirjepyhis.hml[at]evl.fi.

Voit myös käydä täyttämässä kyselyn nimettömänä.

Pienten, 4-7-vuotiaiden Kirjepyhistä koskevaan kyselyyn pääset tästä linkistä:

8-10-vuotiaiden Koululaisten Kirjepyhistä koskevaan kyselyyn pääset tästä linkistä:

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan kirjepyhäkoulusta tuttu Onni-karhu kirjoittaa kirjettä.

Tunnetko jo Onni-karhun?

Onni-karhun seikkailuja voit katsoa YouTubestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.