Konfirmaatiopäivänä toimitetaan konfirmaatio ja juhlitaan nuorta

Konfirmoitavat saapuvat kirkolle sovittuun aikaan ennen tilaisuuden alkua albojen pukemista varten. Alba on valkea puku, joka muistuttaa kasteen armosta ja anteeksiantamuksesta.

Valokuvauksen ja videokuvauksen suhteen on syytä kirkossa harjoittaa malttia, jotta konfirmoitavat ja tilaisuuden harras luonne eivät häiriinny. Kuvaaminen tapahtuu omalta paikalta.

Konfirmaation toimittamisen ja messun jälkeen rippikoulun ohjaajat jakavat nuorille todistukset. Sukulaiset voivat onnitella konfirmoituja kukkasin ja ottaa valokuvia.

Rippijuhlan voi järjestää kotona tai esimerkiksi seurakuntien tiloissa. Rippikoulun työntekijät ja isoset voi kutsua rippijuhlaan.

Seurakunta tukee rippijuhlien järjestelyissä

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan palvelutoimisto auttaa rippijuhlien järjestelyissä. Ota yhteyttä seurakunnan palvelutoimistoon arkisin klo 9-12 ja 13-15 numeroon 040 804 9333. Sieltä saa varattua rippijuhlien paikan, jos toiveena on seurakunnan tila, kuten kirkko tai seurakuntatalo.