Isostoiminta kehittää ryhmänvetäjän taitoja

Kaipaatko tekemistä riparin jälkeen? Tule Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan isoseksi tuleville rippileireille! Isostoiminta jatkuu siitä mihin rippikoulu jää. Syvennät rippikoulun tietoja ja taitoja, opit organisoimaan, suunnittelemaan ja toimimaan toisten nuorten hyväksi.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan isonen sytyttää alttarille kynttilän.

Isoset ovat riparin sydän

Isosten vastuulla on luoda kodikasta ja viihtyisää tunnelmaa riparille. He järjestävät ohjelmaa iltoihin ja muihin vapaahetkiin ja kuulevat usein asioista, jotka jäävät leirin aikuisilta kuulematta. Isonen voi toimia siltana leirin vetäjien ja nuorten välillä.

Isoskoulutus antaa arvokkaita taitoja

Isostoiminnasta saat repullisen hyviä eväitä tulevaa elämää ajatellen! Isostoiminta on hyvä mahdollisuus ihmisenä kasvamiseen ja vastuun ottamiseen. Se tuo yhdessä tekemisen iloa ja antaa esiintymiskokemusta ja –varmuutta. Opit myös ryhmänohjausta ja kehität vuorovaikutustaitojasi. Isoset osallistuvat myös oppituntien suunnitteluun ja ryhmätöiden järjestämiseen ja ohjaamiseen.

Vaikka tulet isostoimintaan, sinun ei ole kuitenkaan pakko tulla isoseksi. Voit käydä isostoiminnan taskuun tulevaisuutta varten tai olla vain kavereiden kanssa mukana isostoiminnassa.

Isoskoulutus kestää vuoden

Isoseksi kouluttautuminen tapahtuu viikonloppuleirien ja iltaisin järjestettävien koulutusten muodossa. Koulutus kestää vuoden, minkä jälkeen olet valmis toimimaan isosena rippikouluissa.

Kysy lisää!

nuorisotyönohjaaja
Matti Alangon katu 31 C
13130 Hämeenlinna