Seurakunnan toimintaa aikuisille

Seurakunta tarjoaa monia paikkoja toimia ja osallistua. Kiinnostaisivatko erilaiset piirit, luennot, retket tai tapahtumat?

Jumalanpalveluksessa seurakuntalaisilla on mahdollisuus palvella muun muassa tekstien lukijana, kolehdin kerääjänä tai esirukouksen lukijana. Tällaista vapaaehtoista kutsutaan kirkkoväärtiksi. Kirkkoväärtejä koulutetaan tehtäväänsä.

Raamattupiireissä käydään yhdessä läpi Raamatun kirjoja, keskustellaan elämän kysymyksistä ja rukoillaan. Raamattupiirejä pidetään kodeissa ja useissa seurakunnan tiloissa.. Lisäksi tarjoamme Raamattuaiheisia luentoja.

Retriitti on erityistä hiljaista lepo- ja mietiskelyaikaa, jolloin vetäydytään hiljaisuuteen yhdessä toisten kanssa. Puhumattomuus, tekemättömyys ja hiljainen rukous hoitavat mieltä ja antavat mahdollisuuden pohtia, missä omassa elämässään on menossa.

Katekumenaatti-ryhmissä pohditaan kristillistä uskoa ja syvennetään henkilökohtaista hengellistä elämää.

Toiminnallisissa ryhmissä leivotaan ja autetaan kahvituksissa sekä tehdään puutöitä, kudotaan ja harrastetaan käsitöitä.

Ylistyslaulu- ja rukousilloissa kokoonnutaan yhteen keskustelemaan, laulamaan ja hiljentymään Jumalan edessä.

Kädet kutovat kangaspuilla Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan kudontapiirissä.