Eri värisiksi maalattuja kiviä, jotka on aseteltu ristin muotoon. Kivissä muun muassa rohkaisevia lauseita.

Hämeenlinnan Diakoniayhdistys ry

Hämeenlinnan Diakoniayhdistys ry edistää, tukee ja avustaa seurakunnan diakoniatyötä. Yhdistys toimii itsenäisesti omalla tehtäväkentällään, hyvässä yhteistyössä seurakunnan ja muiden hyväntekeväisyysorganisaatioiden kanssa.

Jäsenistölleen yhdistys on yhteisö, jossa lähimmäisenrakkaus toteutuu teoissa, sanoissa ja asenteissa. Voimaannuttavan ja aidosti vaikuttavan harrastamisen merkityksellisyys kumpuaa palvelemisesta, antamisen ja vastaanottamisen tasapainosta.

Liity jäseneksi tällä lomakkeella.

Toiminta

Olemme uudistaneet toimintaamme ja vuonna 2021 luvassa on aivan uusia tekemisen mahdollisuuksia.

Diakoniatyön lähettiläät
Herätämme eloon diakoniatyön lähettiläämme Pepin, Haraldin ja Pulmun. Näiden tulevien julkkisten tiimissä pääsee kussakin mukaan luomaan rakastettavan hyväntahdon hahmon. Tekijät osallistuvat puvustukseen, lavastukseen, käsikirjoittamiseen ja kaikkinaiseen luovaan tekemiseen. Hahmot osallistuvat yhdistyksen tapahtumiin ja toimivat yhdistyksen kansikuvatyttöinä ja poikana. Innostu tuomaan oma osaamisesi hahmotiimeihimme ja ole yhteydessä Saraan puh 044 975 9333.

Ilahduttajat
Yhdistyksen ilahduttajat tuottavat kivoja pieniä tempauksia ympäri vuotta erilaisille kohderyhmille. He saattavat pudotella värikkäitä tsemppikiviä tervehdyksineen löydettäviksi, soitella ikäihmisille, poiketa kahveilla tai kuljettaa laulutervehdyksiä. Mitä nyt sattuvat kulloinkin keksimään. Tätä toimintaa lähdemme kokoamaan tarkemmin syyskaudella.

Tapahtumat
Tapahtumistamme tunnetuin on vuosittainen hyväntekeväisyyskonsertti diakoniatyön hyväksi. Tänä vuonna konsertti on aikeissa järjestää Suomalaisuuden päivänä 10.10.2021 Vanajan kirkossa. Tapahtuman tekijätiimiin tarvitaan vapaaehtoisia.

Suomen luonnon päiväksi 28.8. on suunnitteilla tapahtuma Hämeenlinnan kauppatorille ja Hämeenlinnan kirkkoon.

Dialogi
Diakoniayhdistys haluaa myös osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun vähäosaisuuden juurisyiden kitkemiseksi. Tässä tehtävässä tuemme Kuka kuuntelee köyhää -verkostoa.

Messuyhteisö
Seurakunta on parhaillaan uudistamassa messuelämää. Diakoniayhdistyksessä unelmoidaankin nyt omasta messuyhteisöstä yhteistyössä seurakunnan viranhaltijoiden kanssa, jossa toteutuisi matalan kynnyksen osallistuminen ja ateriayhteys. Toivottavasti saisimme ensimmäisen messun koolle jo tänä kesänä.

Diakonian hengessä yhdistys kasvattaa kaikkia hämeenlinnalaisia huomaamaan avuntarpeen ja rohkaisee tukemaan lähimmäisiä pienissä arkissa asioissa. Välittää saa vähälläkin vaivalla.

Kutsumme sinut mukaan

Liity jäseneksi yhdistykseemme, anna tietosi tällä verkkolomakkeella. Lomake lähetetään yhdistyksen puheenjohtajan sähköpostiin.

Hämeenlinnan Diakoniayhdistys Ry, c/o Diakoniakeskus, PL 65, 13101 Hämeenlinna.
Puheenjohtaja Sara Kaloinen, p. 044 975 9333, sarakaloinen(at) gmail.com
Jäsenasioiden hoitaja, Jari Tiainen, p. 0400 779 220.

Näin voit tukea toimintaamme

Käytä diakoniatyön hyväksi olevia suruadresseja

Kantolan Korttituote myy ja myös postittaa puolestasi suruadresseja, joihin on painettu diakoniayhdistyksen logo ja maininta ”Diakoniatyön hyväksi kotimaassa”.
Adressin ostajan valittavissa on eri kuva-aiheita ja lukuisia eri muistotekstejä. Voit myös käyttää omaa tekstiäsi.
Adressin hinta Kantolan Korttituotteen verkkokaupassa on 13 €. Yhdistyksen hyväksi myytävät tuotteet löydät tästä
. (Linkki avautuu uuteen välilehteen.) Korona-viruksen vuoksi Kantolan Korttituotteen kivijalkamyymälä on toistaiseksi suljettuna.

Kreetalaisia oliivisaippuoita

Yhdistyksen työn tukemiseksi myynnissä on myös Kreetalla käsin valmistettuja oliivisaippuoita 5 eur/kpl. Tuotteita on saatavilla yhdistyksen puheenjohtajan kautta.

Seuraa diakoniayhdistystä somessa

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta

Kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunta, Yhteinen kirkkovaltuusto