Työtoverimme Anitta Lepomaan terveiset Burjatiasta

Kalvolan seurakunnan liittyessä Hämeenlinna-Vanajan seurakuntaan, liittyi seurakunnan nimikkolähettien joukkoon myös Anitta Lepomaa, joka työskentelee Lähetysyhdistys Kylväjän kautta Burjatiassa. Lue Anittan pieni tervehdys!

Anitta Lepomaa.jpg

Anitta Lepomaa Burjatiassa Ulan-Udessa toimittamassa jumalanpalvelusta.

Olen Anitta Lepomaa, venäjän ja englannin kielen kääntäjä ja tulkki. Lapsuuteni ja nuoruuteni vietin Espoossa. Vuodesta 2002 olen asunut Ulan-Udessa, Baikal-järven itäpuolella Burjatian tasavallassa.

Opiskelin yliopistossa burjatian kieltä ja edistän kristillisen kirjallisuuden kääntämistä burjatiaksi. Menin v. 2003 naimisiin paikallisen pastorin kanssa. Hän toimii v. 2008 rekisteröidyn, Inkerin kirkkoon kuuluvan Kristuksen armon seurakunnan kirkkoherrana.

V. 2019 aloimme rakentaa kirkkoa, jonka pitäisi valmistua tänä kesänä. Seurakunnassa olen erityisesti mukana musiikkityössä ja toimitan tiedotuslehtistä.

Mieheni sukulaisten kautta olen päässyt näkemään paikallisten asukkaiden elämää läheltä. Burjaatit ovat suurelta osin shamanisteja tai tiibetinbuddhalaisia. Maaseudulla eletään karjataloudesta, joka on paimentolaiskansan perinteinen elinkeino.

Uusi testamentti on julkaistu burjatian kielellä v. 2010. Tänä vuonna pitäisi ilmestyä koko Raamattu burjatiaksi. Odotan sitä innolla!

Siunausta työhösi Anitta ja lämpimästi tervetuloa työyhteyteen!

2023-01-10 13:07:00.0