Rauhantapahtuma Ukrainan puolesta pe 24.2.2023 klo 17.45 Hämeenlinnan torilla ja Hämeenlinnan kirkossa

Pian vuosi sitten Ukrainan taivas täyttyi pimeydestä, pommeista ja pelon väreistä. Pimeydestä, joka aloitti sodan.
Hämeenlinnan Kaupunki, Hämeenlinna-Vanajan seurakunta ja Hämeenlinnan Kaupunkikeskustayhdistys ry yhdessä Ukraina-keskuksen ja yksityishenkilöiden kanssa järjestävät Rauhantapahtuman Ukrainan sodan vuosipäivänä.

Kopio Kopio IG_kuvia2022.png

Toripuiston suihkulähteelle tuodaan kynttilöitä kello 17.45 alkaen ja kello 18 kirkkoherra Kimmo Reinikainen avaa tapahtuman. Tapahtuma jatkuu Hämeenlinnan kirkossa, jossa kuulemme musiikkiesitysten lisäksi kaupunginjohtaja Olli-Poika Parviaisen tervehdyksen ja toimittaja Antti Kurosen tuoreet kuulumiset Ukrainasta.

Ukrainalaisten Pop up -kahvila avautuu tapahtuman ajaksi Reskan Kulmaan klo 17.00 - 19.30. Reskan Kulma sijaitsee osoitteessa Raatihuoneenkatu 19. Kahvilasta voit myös ostaa ukrainalaisten koristelemia kynttilöitä ja tuoda ne torin suihkulähteelle.

Rauhankellot soivat klo 12 ja 18 Hämeenlinnan kirkossa. Soitolla osoitetaan tukea Ukrainalle sodan syttymisen vuosipäivänä.

Lämpimästi tervetuloa osallistumaan tärkeään Rauhantapahtumaan. Voit tuoda mukana myös oman kynttiläsi. Tapahtuma kestää n. klo 19 asti.

2023-02-16 17:49:46.0