Pianotaiteilija Philip Ljung tuo Chopinin soinnut Hämeenlinnan kirkkoon 2.7. klo 19

Tunnettu pianotaiteilija Philip Ljung esittää Chopinin suosituimpia pianokappaleita Hämeenlinnan kirkossa sunnuntaina 2.7. klo 19.

flyygelin näppäimet, joiden päällä on nuottivihko.

Konsertissa kuullaan valikoima Frédéric Chopinin sävellyksiä surumielisistä nokturneista aina häikäiseviin poloneeseihin. Chopinin musiikissa korostuu vivahteikas soinnutus ja tyylissä näkyy muu muassa Bachin vaikutus. Useat Chopinin teoksista on tarkoitettu pelkälle pianolle.

Philip Ljung on kansainvälisesti tunnettu ja palkittu pianotaiteilija. Ruotsissa syntynyt Ljung on voittanut monia kansainvälisiä kilpailuja, joita ovat muun muassa Cittá di Chioggia Italiassa ja Årets ung musikbegåvning Ruotsissa.

Ljung on opiskellut pianonsoittoa legendaarisen Menahem Presslerin johdolla Yhdysvalloissa sekä Hui-Ying Tawaststjernan johdolla Sibelius-Akatemiassa. Nykyään Ljung asuu Porvoossa ja opettaa Porvoonseudun Musiikkiopistossa.

Konsertti kestää noin 60 minuuttia, ei väliaikaa. Ilmainen sisäänpääsy, ohjelman voi ostaa ovelta 15 euron hintaan.

2023-06-27 10:49:04.0