Toivottu eroryhmä järjestetään jälleen

Hello spring.png

Keväällä 2023 pidetty Korona-ajan jälkeinen eroseminaari sai suuren suosion. Ryhmään oli ilmoittautujia yli 30, joista 10 pääsi ryhmään.

Parisuhteen päättyminen eroon on yksi elämän isoimpia kriisejä. Erossa menetetään aikuisiän perustaksi tarkoitettu kiintymyssuhde. Erosta toipumiseen kannattaa panostaa  oman hyvinvoinnin vuoksi. Lisäksi käsittelemättömät ihmissuhdevaikeudet viedään helposti seuraaviin parisuhteisiin.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan perheasiain neuvottelukeskuksessa järjestetään uusi eroryhmä keväällä 2024. Eroryhmä alkaa 15.1. 2024. Se kokoontuu maanantaisin 10 kertaa kello 17.30-20.00. Eroryhmässä työstetään eroon liittyviä tunteita ja erosta selviytymistä.

Ryhmässä on 10 kokoontumista viikoittain. Joka kerralla on eri teema. Teemojen kautta tehdään matkaa omaan itseen tutustumiseen, tunteisiin ja ihmissuhteisiin. Tapaamisella on aina sama rakenne: lyhyt luento, vertaisryhmä ja keskustelu teemasta ison ryhmän kesken.

– Ryhmä voisi olla myös itsetuntemusryhmä, miettii ryhmää ohjannut 15 vuotta perheneuvoja Sari Paanu.

Hän kertoo, että ryhmä on alkujaan USA:sta Suomeen rantautunut Fisher -seminaari, josta on vuosien varrella tehty omannäköinen Hämeenlinnan malli. Lisäksi Paanu kertoo, että ryhmän vetäminen on hänelle mieluisaa työtä. Ryhmän aikana ryhmäläisistä huomaa toipumisen.

Vuoden 2023 ryhmästä kerätyssä palautteessa on seuraavia kommentteja.

” Oli yllättävän positiivinen kokemus. Ennen ilmoittautumista seminaariin, mietin, onko sillä itselleni mitään annettavaa. Nyt suosittelisin kaikille, vaikka parisuhde ei olisikaan päättynyt eroon.”

” Vertaistuki, keskustelut, luennot kaikki toimi. Ehkä keskusteluun pienryhmissä oli joskus liian lyhyt aika”

Ryhmään voit ilmoittautua lähettämällä tekstiviestin perheneuvoja Sari Paanulle p. 0408049343.
Sari Paanu ottaa sinuun yhteyttä haastattelua varten. Ryhmään otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Eroryhmään voivat osallistua Hämeenlinnan ja Janakkalan asukkaat.

2023-07-04 07:52:00.0