Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan kesän 2023 riparit saivat leireille tanssihaasteen Tansaniasta

NAISVOIMAA TANSANIASSA.png

Tanssihaasteella halutaan muistuttaa siitä, että kaikkialla maailmassa tarvitaan Jumalan rakkautta ja armoa. Tällä tanssihaasteella halutaan muistaa erityisesti tansanialaisia tyttöjä. Haasteen yhteydessä kerätään rahaa tansanialaisille tytöille, esimerkiksi rippikoulujen konfirmaatioiden kolehdit osoitetaan Tansaniaan. Kohteen valitsivat Poltinahon seurakuntatalon nuoret.

Ajatus tanssista tuli lähetys- ja kansainvälisyystyönohjaaja Paula Harjulta ja hän pyysi Suomen Lähetysseuralta mukavaa ja helposti opittavaa tanssihaastetta meidän nuorille.

Tansanialainen tyttö teki koreografian Nigerialaisen Frank Edwardsin kappaleeseen Under The Canopy. Kappaleen sanat kertovat Jumalan rakkaudesta ja luottamuksesta Jumalaa kohtaan, ja että Jumalan armo kestää ikuisesti.

Haaste toteutetaan yhdessä Suomen Lähetysseuran kanssa. Tansaniassa tyttöjen asema on heikko ja harva käy koulua. Moni nuori joutuu perustamaan perheen jo aikaisin.

Videolla näette, kuinka Loimalahti 5 lähti mukaan tanssihaasteeseen! Tämän viikon Hämeen Sanomista voit myös lukea lisää haasteesta. Kaikilla ripareilla tanssihaasteeseen on vastattu innokkaasti!

Alkuperäisen tanssin ja haasteen löydät Youtube-kanavalta: https://youtu.be/CkzsUofazko

Työtä voit tukea MobilePay: 20411

Keräysluvat: Manner-Suomi RA/2020/1538, voimassa toistaiseksi 1.1.2021 alkaen, myönnetty 1.12.2020, Poliisihallitus. Ahvenanmaa ÅLR 2022/6434, voimassa 1.1–31.12.2023, myönnetty 16.8.2022 Ahvenanmaan maakuntahallitus. Kerätyt varat käytetään Suomen Lähetysseuran ulkomaantyöhön.

2023-07-24 09:53:44.0