Hämeenlinna-Vanajan seurakunta sai vieraita Virosta Renkoviikolla

IMG_20230722_190726.jpg

Ystävyysseurakuntamme Jõgevasta saapui tervehtimään seurakunnan vapaaehtoisia ja työntekijöitä heinäkuun lopussa. Jõgevalaiset olivat tavattavissa Jaakon markkinoilla Rengon seurakuntatalolla, jossa he myivät myös Virossa valmistettuja käsitöitä. Päivään mahtui hienoja kohtaamisia!

Kuvassa Jõgevan vieraat Veiko Beilmann, Mare Rosin ja kirkkoherra Georg Glaase sekä rovasti Yrjö Niemi, Tuula Vranki-Niemi sekä diakoniatyöntekijä Timo Heikka ja kirkkoherra Kimmo Reinikainen.

Jõgevan seurakunta on kasvava ystävyysseurakuntamme Keski-Virossa. Tällä hetkellä rakenteilla on uusi kirkko vanhan vesitornin juureen. Seurakunnassa on toimintaa kaiken ikäisille, mutta lasten ja nuorten tavoittamiseen tarvittaisiin lisää resursseja. Seurakunnan vapaaehtoiset pitävät omaa kirpputoria "Leiupood", jonka tuotto käytetään seurakunnan omaan käyttöön sekä diakoniaan.

Miten voin osallistua auttamiseen?

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa on innokasta toimintaa Jõgevan seurakunnan hyväksi, erityisesti Rengossa. Rengossa on pieni kirpputori toiminnan hyväksi ja kesäisin Renkoviikolla on myyntipöytä. Voit viedä omia käyttökuntoisia, puhtaita ja ehjiä tavaroita myytäväksi kirpputorille Renkoon, tai voit tehdä käsitöitä ja leipomuksia myyjäisiin. Aina voit myös rukoilla seurakunnan puolesta.

2023-08-02 07:55:33.0