Hämeenlinna-Vanajan seurakunta tarjoaa maksutonta toimintaa seiskaluokan aloittaneille

Seiskojen iltoja järjestetään 6.9. alkaen joka keskiviikko klo 15–18 Poltinahon seurakuntatalolla.

Ilta on seiskaluokkalaisille tarkoitettu oma hetki rennon olemisen, pelailun ja yhdessä olon merkeissä. Illoissa on mahdollista pelata biljardia, pleikkaria tai lautapelejä. Tarjolla on myös välipalaa.

–Seiskaluokalla ollaan muutoksen aallokossa, kun siirrytään alakoulusta yläkouluun. Ei olla enää pieniä, vaikka oikeasti ollaankin vielä, sanoo nuorisotyönohjaaja Kati Lehmuskanta. – Nuorisotyössä haluttiin tähän muutokseen miettiä, millä nuoret saisivat lisää aikuisia ja vertaistukea elämänsä muutokseen.

Seiskaluokkalaisille järjestetään myös oma viikonloppuleiri 8.9.–10.9. Leirillä on yhteistoimintaa, pelailua, biljardia, pingistä, seikkailua, frisbeegolfia, boffer-miekkailua ja melontaa. Leffaa, hyvää ruokaa ja mahdollisuus saunomiseen. Leirin hinta on 25 €. Ilmoittautumisaika 14.–31.8. Lisätietoja Soilala Pollari p 040-804 9371 tai soila.pollari@evl.fi

Kerhojen ohjaajaksi Mä&Me-kerhonohjaajakoulutuksella

– Kutsumme kaikkia vuonna 2010 syntyneitä mukaan kerhonohjaakoulutukseen. Koulutuksessa opitaan kerhon- ja ryhmänohjaustaitoja sekä tutustutaan uusiin ystäviin, Lehmuskanta kertoo. – Kun nuori on käynyt koulutuksen, on hänellä mahdollisuus päästä seurakunnan kerhonohjaajaksi varhaisnuorten kerhoihin sekä isoseksi varhaisnuorten leireille ja tapahtumiin.

Mä&Me-koulutus kestää vuoden. Siihen kuuluu kolme leirijaksoa ja 1–2 kuussa järjestettäviä iltakokoontumisia, sekä vapaaehtoinen kerho "harjoittelu". Koulutusiltoja on joka toinen viikko maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 17–19.

– Koulutuksen aikana harjoitellaan ja opitaan ryhmänohjaustaitoja, ensiapuataitoja, suunnittelemaan kerhojen sisältöjä, erilaisia leikkejä ja pelejä, sekä vuorovaikutustaitoja, Lehmuskanta kertoo.

– Koulutuksesta tulee olla suoritettuna 60 % jotta voit saada todistuksen. Koulutus on suunniteltu niin ettei se rasittaisi nuoren koulunkäyntiä.

Koulutuksen seuraava aloitus on 13.9.2023 Poltinahon seurakuntatalolla klo 17–19.

Nuorisotyönohjaaja

Kati Lehmuskanta