Pyhäinpäivänä muistetaan edesmenneitä läheisiä

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta järjestää pyhäinpäivän hartauksia ja enkelipolun lapsille.

Kopio Iltamessu (Instagram-postaus (Neliönmuotoinen)) (1).png

Vuoden pimeimpään aikaan vietettävä pyhäinpäivä on hiljainen ja harras päivä, jolloin omaiset vievät edesmenneiden läheistensä haudoille kynttilöitä, seppeleitä ja kukkia. Näin kuolleet ja elävät kristityt liittyvät pyhiin sukupolvien ketjussa.

Pyhäinpäivän hartaudet la 4.11.

Hartauksissa luetaan kappelin tai kirkon yhteydessä olevalle hautausmaalle viime pyhäinpäivän jälkeen haudattujen kristillisesti siunattujen vainajien nimet.

klo 14.00 Ahveniston kappeli

klo 15.00 Vanha hautausmaa, Kauriala

klo 15.00 Kalvolan kirkko

klo 16.00 Vanajan kirkko

klo 16.00 Vuorentaan iso kappeli

klo 18.00 Rengon kirkko

Su 5.11.

klo 16 Perhemessu Ahveniston kappelissa. Messun jälkeen enkelipolku hautausmaalla ja makkara sekä mehutarjoilu. Enkelipolku on kierrettävissä Ahveniston sekä Vuorentaan hautausmaalla lauantaina ja sunnuntaina.

Muistutamme, että Ahveniston hautausmaalla on tällä hetkellä 3h parkkiaika ja aluetta valvoo ParkkiPate.

Saatat kohdata seurakunnan työntekijän lämpimän glögipannun viereltä iltapäivän aikana eri kirkoissa ja hautausmailla.

Kaikki tilaisuudet ja  tapahtumat löydät: https://www.hameenlinna-vanajanseurakunta.fi/tapahtumat

Tue Oct 31 09:44:50 EET 2023