Kesähäät 2025? - Vihkiaikojen varaus alkaa maanantaina 6.5.2024

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan vihkiajanvaraus kesälle 2025 aukeaa maanantaina 6.5.2024 klo 9

Kopio Joulu 2024 mallipohja ig (1089 x 1900 px) (Instagram-postaus).png

Vihkiajan voi varata verkkopalvelussa tai soittamalla seurakunnan Palvelutoimistoon.

Vihkiaikoja voi varata verkkopalvelun kautta aikaisintaan kahden viikon päähän. Maanantaina 6.5.2024 avataan vihkiajanvaraukset aina 31.5.2026 asti.

- Otimme verkkopalvelun käyttöön noin vuosi sitten kesäkuussa. Nyt suurin osa vihkiaikavarauksista tulee sitä kautta. Selkeästi palvelu on ollut hyödyllinen, kuvailee Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan viestintäpäällikkö Reetta Laaksonen.

Vihkiajanvarauksen voi tehdä netissä kumpi tahansa hääparista. Ajanvaraus vaatii vahvan tunnistautumisen esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla. Varaaja saa varausvahvistuksen sähköpostiinsa 1–2 arkipäivän kuluessa varauksen teosta.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan jäsenille vihkiminen on maksutonta, eikä myöskään kirkosta tai kappelista peritä vuokraa. Vihkiminen onnistuu myös muissa kuin seurakunnan tiloissa.

- Esimerkiksi Hämeen linna, Vanajan linna ja Kieloranta ovat suosittuja vihkipaikkoja, mutta häitä järjestetään myös mökeillä tai kotona. Papin saa kyllä melkein minne vaan, kun asiasta sovitaan ajoissa.

Hämeenlinna-Vanajan suosituin vihkikirkko on tunnelmallinen Vanajan kirkko, johon vihkipareja saapuu myös muualta Suomesta. Myös muut Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan kirkot ovat ahkerassa käytössä. Verkkoajanvarauksesta voi varata vihkiajan Hämeenlinnan, Vanajan, Rengon ja Kalvolan kirkkoihin.

Hääajan voi edelleen varata myös puhelimitse seurakunnan Palvelutoimistosta, p. 040 804 9333 (arkisin klo 9–12 ja 13–15). Myös erityisten toiveiden suhteen kannattaa olla yhteydessä Palvelutoimistoon. Hääyö-tapahtumien vihkiaikoja ei voi varata verkosta.

Varaa vihkiaika helposti verkossa: www.hameenlinna-vanajanseurakunta.fi/haat

2024-05-02 17:55:24.0