Meditatiivista improvisointia pianolla 2.2. Hämeenlinnan kirkossa

Kirkkomusiikkiopisto esittelee säveltäjä Eero Hämeenniemen, jonka improvisointikonserttia voi kuunnella kirkon penkillä pötköllen. Tyyny ja viltti mukaan! Vapaa pääsy!
kirkkomusiikkiopisto_verkkosivu_THUMB.jpg

Eero Hämeenniemi kertoo vuoden ensimmäisessä Kirkkomusiikkiopiston tilaisuudessa 1900-luvun kirkkomusiikista, jonka jälkeen alkaa hänen meditatiivinen pianoimprovisaatiokonserttinsa. Alustuksen kesto on noin 20 minuuttia ja konserttiosuuden 70 minuuttia. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Yleisö voi ottaa mukaan tyynyn ja viltin. Improvisaatiokonsertin aikana saa ottaa mukavan asennon ja käydä vaikka pötköttelemään kirkon penkkiin. Soittaja ja kuulija lähtevät yhdessä matkalle henkiseen ja hengelliseen maailmaansa.

Spirituaalit, virret ja vanhan ja uuden kirkkomusiikin melodiat tarjoavat lähtökohdan Hämeenniemen mielikuvitukselle. Konsertissa voi olla myös täysin vapaata improvisaatiota.

Hämeenniemi on yksi aikamme merkittävimmistä suomalaisista säveltäjistä sekä lisäksi improvisoiva pianisti, taiteilijaprofessori (2012–2016) ja Sibelius-Akatemian dosentti. Hämeenniemeltä ilmestyi viime vuonna kirja Kun musiikki täyttää mielen (Basam books). Hämeenniemi on soittanut eri puolilla Eurooppaa pianokonsertteja, joissa hän improvisoi hengellisten teemojen pohjalta.

Tilaisuus Hämeenlinnan kirkossa sunnuntaina 2. helmikuuta alkaa kello 18.

2020-01-20 14:17:00.0