Kesän rippikoulut järjestetään sovittuna ajankohtana ja konfirmaatio rippikoulun päättyessä

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan rippikoulut järjestetään aiemmin talvella sovitun aikataulun mukaisesti. Ensimmäiset leirit alkavat kesäkuun alussa. Rippikouluihimme osallistuu 450 nuorta. Järjestämme 13 leiririppikoulua, kaksi kaupunkirippikoulua ja vaellusrippikoulun.

Rippikoululaisten ja työntekijöidemme turvallisuus on meille tärkeä. Kaikki rippikoulujärjestelyt tehdään aluehallintoviranomaisten ja paikallisten infektioasiantuntijoiden ohjeistuksen mukaan.

– Rippikoululaisten turvallisuus on aina ollut meille tärkeä ja panostamme turvallisiin rippikouluihin. Asiantuntijoiden suosituksesta rippileiriläiset yöpyvät leirillä. Leireillä ei myöskään järjestetä vierailupäiviä, kertoo rippikoulutyöstä vastaava kappalainen Juha Harmaala.

Rippikouluun ei tule osallistua, jos olo on flunssainen. Asiantuntijat ovat suositelleet leiriläisiä pidättäytymään kontakteista ennen leiriä.

Konfirmaatiot leirin viimeisenä sunnuntaina

Konfirmaatiot pidetään sinä sunnuntaina, jolloin leiri päättyy. Rippileireillä tilaisuus järjestetään leirikeskuksessa ja kaupunkirippikouluissa Poltinahon seurakuntatalossa. Rippikoululaiset jaetaan pienempiin ryhmiin. Jokaiselle ryhmälle on oma konfirmaatiotilaisuutensa saman päivän aikana, eri aikaan. Näin ryhmät pysyvät maltillisen kokoisina ja rippikoululaisten vanhemmat voivat osallistua tilaisuuteen. Leirien ohjaajat tiedottavat vanhemmille konfirmaatioiden kellonajan.

Vaellusrippikoulu päättyy sunnuntaina, maanantai menee paluumatkaan ja konfirmaatio järjestetään heti tiistaina.

Kyselytunti toukokuun lopussa

Rippikoululaisten vanhemmille järjestetään yhteinen kyselytunti rippikoulusta tiistaina 26.5. klo 18.00 Teams-verkkosovelluksessa. Vanhemmille lähetetään linkki kokoukseen osallistumista varten. Osallistumiseen tarvitaan verkkoyhteys.

Juha Harmaala, kappalainen, juha.harmaala@evl.fi

Fri May 15 16:20:00 EEST 2020