Hämeenlinnan ja Rengon kirkot kylpevät jouluna valossa

Hämeenlinnan kirkko toivottaa tänäkin vuonna kaupunkilaisille hyvää joulua muun muassa suomeksi, arabiaksi ja swahiliksi! Myös Rengon kirkko valaisee joulunaikaa.

Kirkko v2 lumisateella ja kynttilöillä.jpg

Kirkko lumisateella ja kynttilöillä

Koronapandemia koettelee tänäkin vuonna joulunviettoa. Kun perinteiset joulun tilaisuudet jäävät monelta väliin, Hämeenlinna-Vanajan seurakunta tuo joulun sanoman kaupunkilaisille kekseliäällä tavalla. Hämeenlinnan kirkon seinään heijastetaan tutun joululaulun sanat ”Mä toivon taivaan valoa ja rauhaa päälle maan” niillä kielillä, joita kaupungissa puhutaan. Myös Rengon kirkko valaistaan muistuttamaan toivosta pimeän keskellä.

Valotaideteokset esitettiin ensi kerran jouluna 2021. Taideteokset saivat ilahtuneen vastaanoton. Esimerkiksi Hämeenlinnassa useampi kaupunkilainen jäi lukemaan kaikki erikieliset toivotukset. Siksi samaisten valotaideteosten avulla pyydetään tänäkin jouluna toivoa ja Jumalan läsnäoloa eli “taivaan valoa” kaikille kaupunkilaisille.

Hämeenlinnan kirkon valotaideteos ilahduttaa jouluviikon ajan, 20.-26.12.2021. Rengon kirkon ja kirkonkylän jouluvalot syttyvät tiistaina 21.12.2021 klo 16.00. Kun valot ovat syttyneet, Rengossa avataan joulupolku Hyvä Tuomas joulun tuopi -tilaisuudessa Käräjämäellä klo 18. Tilaisuudessa on glögitarjoilu. Valaistus jatkuu 6.1. asti.

Valotaideteokset on toteuttanut Torvinen Showtekniikka yhdessä Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan kanssa.

2021-12-16 21:56:00.0