Ristiriita-podcast palaa tauolta tänään perjantaina

Elias Riikosen ja Mirja ’Mimmu’ Lassilan Ristiriita-podcast on palannut tauolta tänään 11.2.

Mies keltaisessa hupparissa ja nainen tummansininen huivi harteillaan ovat selin toisiinsa, katse kamerassa.

Kevään aloituksen aiheena on ajankohtainen kuuma peruna,, eli Päivi Räsäsen oikeudenkäynti.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan pastorit Elias ja Mirja ovat tehneet Ristiriita-podcastia (verkossa julkaistu äänitallenne) jo kaksi vuotta.

Ensimmäinen jakso ilmestyi juuri kun korona iski voimalla arkeemme. Nyt 37 jaksoa myöhemmin aiheita riittää yhä.

–Puhumme pääasiassa ajankohtaisista aiheista kirkkokuplan sisällä. Tartumme myös kirkkovuoden herkullisiin aiheisiin. Tämän Räsäsen oikeudenkäyntiä koskevan jakson jälkeen ensi viikon jaksossa aiheena on ruotsalaisen piispan erottamiskohun nostamat ajatukset.

Vaikka aiheet löytyvät kirkkokuplan sisältä ja teologiasta, podcast ei ole tarkoitettu vain sisäpiirille. Aiheista puhutaan eri näkökulmista ja maallikollekin ymmärrettävästi.
–Emme koskaan pidä itseämme asiantuntijoina. Olemme kaksi pappia ja heidän mielipiteensä. Podcastin idean mukaisesti toki kärjistämme mielipiteitämme välillä reippaastikin, Elias Riikonen tiivistää.

Ristiriita-podcast on kuunneltavissa Soundcloudissa (linkki podcastiin) ja Spotifyssä.

Fri Feb 11 14:50:00 EET 2022